Turbosprężarka w dieslu

Dzisiaj wszystkie nowe silniki diesla mają turbo. Dawniej można było spotkać wolnossące jednostki, ale dzisiaj każdy chce mieć moc, a bez turbosprężarki się nie uda jej uzyskać. Turbo ma swoje zalety, bo daje moc, samochód przyspiesza praktycznie od samego startu. Niestety ma też wady takie jak zużywanie się turbiny. Trzeba być na to gotowym, a tym bardziej, jeśli jeździmy samochodem bardzo dużo.

Trudno powiedzieć jak długo wytrzyma turbosprężarka w samochodzie. Jedni jeżdżą dwieście tysięcy kilometrów, a inni czterysta. Wszystko tak naprawdę jest zależne od tego jak jeździmy, styl jazdy ma tutaj bardzo duże znaczenie.

Diesel z natury nie był stworzony do wyścigów, ale w ostatnich latach sporo się tutaj zmieniło. Mimo że mocy ma tyle samo, co benzynowy silnik to, jeśli będziemy nim jeździć jak wyścigówką to nie zrobi setek tysięcy kilometrów przebiegu. Mając turbo w samochodzie trzeba zadbać o częste wymiany oleju. Wtedy żywotność silnika i turbosprężarki znacząco wzrosną i nie zapłacimy za to aż tak dużo w razie awarii.

Awaria turbo

Jeśli samochód nie ma mocy, dziwnie hałasuje albo gwiżdże podczas przyspieszania to oznacza, że coś złego się dzieje z turbiną. Może być tak, że samochód nie ma siły jechać powyżej trzech czy czterech tysięcy obrotów.

Mamy turbo dziurę i wtedy nie ma, co czekać. Im wcześniej pojedziemy do mechanika tym lepiej dla nas. Jeśli czekamy do samego końca to unieruchomimy samochód na dobre, a nawet możemy zatrzeć silnik. Turbo jest chłodzone olejem i jeśli jest nieszczelne to olej z silnika zostanie szybko wyrzucony na zewnątrz. Nie można do tego doprowadzić. Firmę, która zajmie się naszą turbiną znajdziemy na naprawa turbosprężarki Warszawa. W tej firmie pracują osoby, które bardzo dobrze znają się na swojej pracy. Mają doświadczenie i mają odpowiednie narzędzia, które pozawalają na naprawienie nawet najbardziej skomplikowanych turbosprężarek, jakie możemy posiadać w samochodzie. Warto się do nich zgłosić i skorzystać z ich profesjonalnych usług.